söndag 12 augusti 2012

google sketchup - att rekommendera!

Jag har sagt det till många, men jag säger det igen även här - stooort tack till Google SketchUp!!! Det är alltså ett gratisprogram som Google har tagit fram där jag har skissat upp hela badrummet i detalj för att underlätta planeringen. Skissen har, vid ett flertal tillfällen, varit mer än bra att ha som underlag i arbetet hittills och jag kan företsälla mig att det även kommer att användas ett flertal tillfällen ytterligare innan bygget är klart.
Vissa detaljer blir ganska så kantiga, som t.ex. badkar och toastol. CAD-verktyget har alltså sina begränsningar, men räcker långt för ett ändamål likt detta!

Sedan en vecka tillbaka hänger skisserna på de väggar som de ska föreställa. Då det är flera olika hanteverkare som arbetar hos oss är detta ett utomorderntligt sätt att kommunicera till dem utan att säga ett ord! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar