tisdag 22 juli 2014

Provburkar från Målarkalk!

Jag kan ju helt klart erkänna att jag först fick en smärre chock när jag först såg resultatet efter de fyra färgprovburkar som vi beställt från Målarkalk.... hur blev egentligen verkligheten gentemot de färgprover vi sett i Kalmarlänsmuseums putsfärgsprover?!??!?!
Min chock grundande sig dock mest i min okunskap eftersom så snart provfärgsytorna hade börjat torka kunde vi urskilja rätt kulör...
Först måste vi avgöra om det ens är några utav de två gula som passar med de två grå eller om vi måste testa vidare. Steg två är sedan att försöka hitta en linoljefärg hos Ottossons som någorlunda stämmer överrens med den grå nyansen då takfot, kupa och vindskivor ska anta samma kulör.
Vi har, med andra ord, fortfarande en lång resa framför oss.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar