söndag 27 april 2014

Mer jobb, helg.

Kom så hem i fredags när snickaren precis börjat. Inte på mitt sätt alls trots instruktioner. Suck!! Gör om gör rätt, tur att han precis hade börjat. Stocken jag passat fästes in och jag tjärade rikligt.


Sen täcktes allt med välpassad stående spontad panel likt originalet. Jag drevade med lindrev och tjärade..igen.


Snickarens jobb klart! Jag fortsatte sen på samma sida och gjorde gjutmall och kapade ur på höger sida. Tanken var och är att gjuta upp ett nytt anlägg på högersidan för att slippa bila en massa. Dessutom får man då en cementkant som gör att vattnet inte dras in på samma sätt. 


Gjutform på vänster sida också. En ganska smal men ändå. Samma funktion förutom att den inte belastas. Såpad masonit bakom för att få en spalt. Såpad för att få loss den


Gjöt sent på kvällen..


..kändes bra!! 


Plockade bort mallarna dagen efter..ville gärna låta särskilt högersidan brinna ordentligt så den sidan fick vara till söndagen eftersom jag skulle jobba lördag kväll.


Höger fick panel under lördagen innan jag åkte till jobbet. Skönt att ha en sida klar!


Ägnade sen lång tid åt att hugga bort endel gammal cement, såga allt rakt, kapa bjälke och passa in, tjära, dreva och sånt. Till slut en tight inpassad bjälke med tre stödpunkter!!


Allt täcktes med panel, var lite pyssligt eftersom jag inte ägnande tillräckligt med tid till att hugga cement innan...rikligt med tjära!


Lämnade ett litet meddelande på väggen innan jag satte vindpapp också...


Äntligen klart!!


2 kommentarer: