söndag 27 april 2014

Mer jobb..

Vi ska få hjälp att laga puts och skorstenar kommande vecka så jag slet puts i måndags. Med fynd av överraskning....



På höger sida dolde sig död panel och en massa cement i spännande former. Insåg att det varit skadat här sen 50-tal då de lär ha gjutit hallgolvet samtidigt som centralvärmen drogs in. Visst, det har ruttnat mer sen dess men där syllstocken borde legat fanns cement. Spännnde!


Vänster såg värre ut..stort hål. Bara att börja kapa.


Hmm, inte bättre. Lite orolig vid det här laget.


Jaha..mer att ta bort. Dock sent så fick ge upp.


Jagade snickare för att få hjälp under veckan. Han kom dagen efter och tittade och jag ägnade eftermiddagen åt att åka till byggåtervinning för att köpa virke - av rätt kvalisort! Gammal tätvuxen stock! 25 spänn och mäter 5"5!! Luktade kåda när jag sågade i den..


Kapade bort till frisk stock och skarvade i.


Ganska nöjd! Men rätt mkt kvar och skulle på kurs två dagar. Snickaren hade med andra ord i uppgift att göra denna sidan när jag var borta. På mitt sätt. Inte en enkel kombination..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar