tisdag 25 februari 2014

Facelift uthyrnings.lgh del 5 - golv

Vilken grej! Jag får helt och hållet erkänna att jag varit en motkraft till förslaget att lyfta på platsmattorna på nedervåningen sedan vi flyttade in för drygt två år sedan. Jag såg framför mig en riskfaktor och med tanke på allt annat som var i rullning samtidigt så ansåg jag inte att idéen om att eventuellt skaffa sig mer arbete, OM inte trägolven under plastmattorna hade varit trevliga, orkade jag helt enkelt inte med. Jag hade fel...
Det tog Emil max 40 min per rum att slita ut platsmattorna. Golven under är mer än godkända för att bruka utan att göra något tyngre än att såpskura dem en vända. My bad... really...
Jaja, kanske blir jag klokare med denna vetskapen. Jag kan ju i alla fall hoppas! Nu är det nämligen betydligt mycket mer trevligt i de tre rummen där plankgolven nu syns istället för nötta och fläckiga platsmattorna...

One day to go! Imorgon kommer första flyttlasset från våra hyresgäster. Kvällen idag kommer att fyllas med såpskurning av ca 45 kvm plankgolv samt sista översyn av veranda, hall, badrum och de två större rummen där det alltså ska vara så gott som klart vid det här laget. Köket är nästintill klart även det, men där har vi lite mer städjobb kvar så det blir nog att forsätta med en annan kväll senare i veckan - vi har ju några till dagar på oss eftersom hyresgästerna inte flyttar in förrän på fredag.

To be continue...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar