söndag 17 november 2013

Sista ryck innan vintern

Jag vet att det är på gränsen till försent, men eftersom vi bor i ett område av Sverige som har växtzon V så är det i alla fall värt ett försök. Under gårdagen, i ett strålande solsken där en novemberdag visar sig till sin bästa sida, lyckades jag stoppa ner ca 20 st vitlöksklyftor i en av odlingslådorna. Vi hade sådan glädje av den skörd vi fick detta året så jag ville försöka göra en ansats att bidra även till nästkommande säsongs.
 
Jag måste erkänna att jag tappat räkningen eller planen över vart jag sätter de lökar som vi på måfå, utan större perspektiv, sätter lite varstans. Jag misstänker att dessa fina, snarlika gammeldagstulpaner, hamnade på samma ställe som ett par andra högre röda tulpaner från året innan. Det återstår att se i vår helt enkelt!
Vi borde väl ta ett krafttag och planera upp trädgården och dess blommande växter någon dag med målet att ha något blommande så stort del av året som möjligt, men vi har inte hunnit så långt än. Tills dess, de kommande åren, kommer liknande beteende med fler lökar att inhandlas på måfå och sättas där det verkar som en bra idé för tillfället. Det blir säkert bra tillslut! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar