torsdag 19 januari 2012

jag skulle ju inte..

Jag skulle ju inte riva i golven, vi skulle ju bara fixa lite väggar och tak och sånt. Men ljudisoleringen mellan våningsplanen är kass och det är iskallt på golvet ute vid ytterväggarna. Så jag gjorde det ändå. För att vara lite försiktig med det befintliga golvet började jag riva ur där man ska börja lägga - vid kakelugnen. Dessutom var det senare ilagt, det borde finnas golvskydd i form av sten eller nåt annat bra. Det kändes som en bra idé, någon har nämligen dragit i hur mycket spik som helst i golvet så det blir inte direkt lätt att få upp. Nåväl. Det var inte riktigt såhär jag hade tänkt att det skulle se ut..





Visserligen är jag vid kakelugnen där det uppenbarligen är förstärkt i golvet men..eh. Det ligger på allvar under golvet av tvåtumsplank ytterligare ett lager tretumsplank. Det var inte vad jag hade tänkt mig. I vänstra hörnet på det upprivna på nedersta bilden ser man visserligen ner i nån form av bjälklag med diverse bråte i - mest sågspån men endel tegel och annat spännande också. Frågan är - hur mycket bättre blir det om jag river upp hela golvet och lägger i nåt annat? Är det värt det? Bra fråga. Undrar vem jag ska fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar