tisdag 24 juni 2014

Hålighet i buskaget

 Det är några delar av vår trädgård som fortfarande är lämnade åt slumpen. Dessa områden blir dock färre och färre - speciellt efter senaste rycket!
En kontinuerlig kamp mot kirskål, snöbärsbuskar och annat ohyfs har precis ägt rum. På alla de ställen där du ser sandliknande jord är dock rötter och rötternas rotter uppbända och eliminerade (tror vi ja! ;) för att ge plats åt andra, mer iögonfallande växter.
Mitt i buskaget fann jag dock något, i mitt tycke, intressant föremål... 
...det tog ett tag för mig att "bygga ihop" denne, men med lite hjälp rent anatomiskt från maken så lyckades jag i alla fall hjälpligt. 
En katt! till och med en ganska stor katt. Det framgår dock tydligt att ena käkleden varit starkt inflamerad då anmärkningsvärda ärr i skelettet syns. Dödsorsak? kanske. Lite spännande är det allt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar