söndag 29 september 2013

Minnenas rabatt...

Min morfar, Arne Carve, älskade mycket som hade med trädgård att göra. Det fanns dock en blomma som han upphöjde högre än de andra; nämligen solrosen. Jag vet inte riktigt varför, men sedan vi flyttade in i huset har jag låtit planera ett antal solroser framför den delen av huset som en gång i framtiden ska byggas till en vacker veranda (50-talsrenoverad med fönster och lister därefter..). Det har liksom blivit en tradition som jag verkligen vill hålla, då till saken hör att Arne lämna oss 2011 vilket var året då vi flyttade in i vårt hus.
 
Som råge på detta har jag även låtit plantera Grekisk Lövkoja i samma rabatt - en ettårig blomma som endast ger i från sig sin underbara doft när solen gått ner. Denna växt är starkt förknippad med min farmor, Greta Ohlsén, som visserligen lämnade denna värld redan tidigt 90-tal, men som ändå fått en speciell plats i vår trädgård.

Sentimentalt? jo visst, det kan jag erkänna! En "minnenas rabatt" liksom.... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar